Молитовна, духовна підготовка:
В Світлу седмицю Пасхи за звичаєм, що сформувався в останній час, замість вечірніх та ранкових молитв співаються часи Пасхи.
Послідування до Святого Причастя: пасхальний час, кінцеве «Господи помилуй» (40 разів),«Слава и нині», «Честнійшую», «Молитвами святих отець…», і одразу ірмос: «Градите людіє…» та канон до причастя. Замість «Достойно» — «Ангел вопіяше…»; «Хотя ясти» і далі молитви до святого причастя.
Молитви після Причастя: «Христос Воскресе…»(тричі), 5 молитв, «Христос Воскресе…» (тричі). Тропар свт. Іоанна Златоуста, глас 8-й: «Уст твоїх…»; «Слава» — кондак свт. Іоанна Златоуста, глас 6-й: «От небес…»; «И нині» — кондак Пасхи. «Господи помилуй» (12 разів), «Христос Воскресе…» (тричі) та відпуст.
Фізична підготовка та піст:
У Світлу седмицю — тиждень після Пасхи — у Православній Церкві діє особливий урочистий устав, що має свій вплив і на практику підготовки до Святого Причастя.
Загальна церковна думка така:
У Світлу седмицю піст перед Святим Причастям не є обов’язковим у звичному строгому сенсі. Це пояснюється тим, що вся ця седмиця вважається одним безперервним одним днем Святої Пасхи, яке перевершує навіть великі свята і є святом із свят!
Щодня звершується така ж Пасхальна Божественна літургія, відкриті Царські врата, і віряни щодня можуть приступати до Таїнства Святої Євхаристії.
Проте…
Це не скасовує необхідності молитовної підготовки, сповіді (за потреби і благословення духівника) і налаштування серця на прийняття Святих Христових Таїн. Церква у цей період закликає вірян зберігати пасхальне благоговіння, чистоту думок і вчинків, незалежно від святкового настрою.
Отже:
Піст перед Причастям у Світлу седмицю не є обов’язковим, якщо людина перебуває в благодатному стані, дотримується загальних постів, сповідана, готується молитвами і з вірою приймає Таїнство Євхаристії.
Внутрішня духовна зосередженість і благоговіння — залишаються незмінними умовами достойного причастя для вірян!
Джерело
Просмотрено (0) раз